ORRA Recommended Candidates: Election Results

Published Wednesday, March 18, 2020

Updated 3/18/2020 with election results.

The REALTOR® vote contributed to the successful election of five out of the seven candidates ORRA recommended for election to public office during the Orange County municipal elections held on Tuesday, March 17, 2020. That's a 71% success rate!

City of Apopka
City Commission Seat 3 – Doug Bankson (WON)
City Commission Seat 4 – Kyle Becker (WON

City of Belle Isle
City Commission Seat 7 – Sue Nielsen (WON)

City of Eatonville
City Council Seat 5 – James Benderson (LOST)

City of Maitland
City Council Seat 2 – Vance Guthrie (WON)

City of Winter Park
City Commission Seat 1 – Marty Sullivan (WON)
City Commission Seat 2 – Carl Creasman (LOST)

A primary function ORRA and the REALTORS® Political Action Committee (RPAC) is to screen candidates running for public office and recommend for election those who are sensitive to and strongly identify with issues related to the real estate industry, homeownership, the preservation of private property rights, and the free enterprise system. ORRA believes in the democratic process and actively supports political candidates regardless of party affiliation.

ORRA's candidate screening process is regarded as one of the most comprehensive and professional programs in the region. The ORRA RPAC Candidate Screening Subcommittee consider each candidate up for election based on his or her past voting record and/or empathy to real estate issues. Candidates are invited to participate in a screening process and interview before the subcommittee presents its candidate recommendations to the ORRA Board of Directors for final approval.

ORRA supported candidates who accept political action committee (PAC) funds are eligible to receive contributions from the REALTORS® Political Action Committee for use in their campaign. Endorsements may include both financial assistance and campaign services such as direct mail pieces, social media advertising, and other efforts designed to increase the candidates’ chances of success.

Leer en español

Candidatos recomendados por ORRA: Resultados de la elección

El voto de los REALTORS® contribuyó a la exitosa elección de cinco de los siete candidatos recomendados por ORRA para las elección a oficinas públicas llevada a cabo el martes  17 de marzo de 2020 en el condado de Orange. ¡Esto representa un 71% de éxito en estas votaciones!

Ciudad de Apopka
Comisionado para el asiento 3 – Doug Bankson (GANÓ)
Comisionado para el asiento 4 – Kyle Becker (GANÓ)

Ciudad de Belle Isle
Comisionado para el asiento 7 – Sue Nielsen (GANÓ)

Ciudad de Eatonville
Comisionado para el asiento 5 – James Benderson (PERDIÓ)

Ciudad de Maitland
Comisionado para el asiento 2 – Vance Guthrie (GANÓ)

Ciudad de Winter Park
Comisionado para el asiento 1 – Marty Sullivan (GANÓ)
Comisionado para el asiento 2 – Carl Creasman (PERDIÓ)

Una de las funciones primarias de ORRA y el REALTORS® Political Action Committee (RPAC) es evaluar a los candidatos que se postulan para cargos públicos y recomendar para la elección a aquellos que son sensibles y se identifican fuertemente con los problems relacionados a la industria de bienes raíces, propiedad de la vivienda, la preservacióde los derechos de la propiedad privada y el sistema de libre empresa. ORRA cree en el proceso democrático y apoya activamente a los candidatos políticos independientemente  del partido al cual estén afiliados.

El proceso de selección de candidatos de ORRA se considerá uno de los programas más completos y profesionales de la región. El RPAC Candidate Screening Subcommittee de ORRA, considera a cada candidato para a elección en función de su historial de votación anterior y/o empatía con los problemas de bienes raíces. Los candidatos son invitados a participar en el proceso de selección y entrevista antes de que el subcomité presente sus recomendaciones de candidatos a la Junta de Directores de ORRA para su aprobación final.

Los candidatos apoyados por ORRA que aceptan fondos del comité de acción política (PAC, por sus siglas en inglés) son elegibles para recibir constribuciones del REALTORS® Political Action Committee para utilizarlos en su campaña. El apoyo puede incluir asistencia financiera y servicios de campaña como piezas de correo, publicidad de redes sociales y esfuerzos designados a incrementar las posibilidades de éxito de los candidatos.

If you have any questions please contact the Governmental Affairs Department at GA@orlandorealtors.org.

Events